Ollaan Ronin kanssa touhuiltu kaikenlaista. Lenkkeilty paljon, agilityakin harrastettu jonkin verran, uimassa käyty muutamaan otteeseen, Roni on päässyt käymään useaan otteeseen Järvenpäässä ja "isukin" luona. Eniten kuitenkin ollaan treenattu...dadadaa... ARKITOTTELEVAISUUTTA. Eikö olekin yllättävää? Siinä kesämme lyhykäisyydessään!

Nyt jatkuu elämä ja arki tavallisena. Mun päivät: herätys, koiran kanssa lenkille, töihin, koiran kanssa lenkille, omia juttuja (kotona, koska koiraa ei viitsi jättää enää yksin), koiran kanssa lenkille, telkkaria tai nettiä, koiran kanssa iltapisut. Ja seuraavana päivänä uudestaan sama juttu. Onneksi on vuorotyö, vaihtelua! Vapaapäivät meneekin sitten paikasta toiseen juostessa, että olisi edes jonkinlainen oma sosiaalinen elämä. Koirattomat ihmiset ei varmastikaan ymmärrä tätä, mutta mä olen todella tyytyväinen elämääni. Töissäkin on ensimmäisen kituviikon jälkeen taas ihan kiva olla.Pitäisi alkaa vaan hommaamaan sitä toista koiraa, että voisi aamuvuorojen jälkeenkin edes joskus tehdä jotain ilman koiraa... Silloin olisi Ronskilla seuraa.

Mitäs meille kuuluu? No.. tänään onnistui ensimmäinen ohitus pitkiin aikoihin!! Ja vielä uroskoira! Jippii! Käveltiin kyseisen koiran perässä noin 500m. ja aina namia nassuun, kun Roni katsoi mua eikä sitä koiraa ja sitten hupsista vaan ohi. Toivoa siis on! Ollaan jo pitkään oltu siinä tilanteessa, että ohittamisessa ongelmaa tuottaa enää se
varsinainen ohitus eli koiraa ennen ja jälkeen Roni ottaa kontaktia, mutta kohdalla pitää rähjätä. Eli parempaan suuntaan mennään kokoajan.

Agility taas... Argh! Roni kuumenee nykyään ihan hulluna. Oon aina ihan mustelmilla ja rei'illä treenien jälkeen. Ei auta, vaikka mitä yrittäisi! Roni kuumenee jopa lihapullista! Leluja ei voi käyttää ollenkaan, ellei halua itse suorittaa esteitä terrieri taskussa roikkuen, sillä taskussahan se lelu on... Vinkkejä ja/tai yksityisopetusta armailta parsonkollegoilta otetaan vastaan. Olen miettinyt treenitaukoakin, mutta millaisia kokemuksia muilla on? Pahentaako kuumumista vai viilentääkö?

Perjantaina tehtiin Riikan ja Emman kanssa parituntinen iltalenkki. Metsässä koirat löysivät sammakon ja sisarusten erilaisuus taas tuli esiin... Roni alkoi hieman etäältä murista sammakkoa ja Emma kävi suoraan päälle.  Että näin. :) Olin toisaalta ihan iloinen hurrrjan metsätysterrierini toiminnasta, jos Roni vaikka käyttäytyisi samalla tavalla käärmeen kohdatessaan.

Ensi viikko meneekin sitten taas kaikenlaista tehdessä. Huomenna on agility ja "kummitädin" luona vierailu, tiistaina mennään sienimetsään ja mun mummon luo, jossa ollaan pari päivää. Ajattelin mummolassa tehdä Ronille verijäljen, siellä meinaan maastoa piisaa.Viikonloppuna ajattelin mennä Birgitan polulle lenkkeilemään Ronden kanssa. Joku voisi tulla meille siivoamaan sillä mä en yksinkertaisesti ehdi!
Oon nyt monta viikkoa käynyt kotona vaan kääntymässä ja se kyllä näkyy. Tavarat ihan levällään. No parin viikon päästä pidän bileet eli silloin viimeistään pitää siivota. Bileet ovat siis sen kunniaksi, että olen asunut Tampereella viisi vuotta. Pisin rakkaussuhteeni ikinä, tosin platoninen ja yksipuolinen sellainen! Heh.