Ronista on tullut kiertolainen. Viime yön se vietti naapurissa, jossa se oli käyttäytynyt tosi nätisti. Oli jopa pysynyt poissa sängystä kieltojen avulla. Kerran yöllä hoitotäti oli herännyt siihen, että Roni hiipii sängyssä. ;) Aamulla hain Ronin kotiin, tehtiin lenkki ja painuttiin pehkuihin. Hienosti Roni antoi minun nukkua yövuoroni jälkeen. Sitten tehtiin piiitkä väsytyslenkki, että Roni ei koko yötä jaksaisi Emma-siskon kanssa painia. Roni on siis tämän yön Emman luona yökylässä, aamulla haen Ronin sieltä kotiin. Vielä olisi sitten yksi yö edessä ennenkuin mamman vapaat alkaa. Sen yön Roni viettää kotona. Onneksi on ihania ihmisiä joihin turvautua tällaisissa tilanteissa. Juhannuksen jälkeen olisi vielä kolme yövuoroa, jolloin Roni pitäisi saada jonnekin hoitoon, kun T on edelleen reissun päällä. Mutta hei. Näiden kahden seuraavan yön jälkeen ei ole enää kuin 7 yötä ja mulla alkaa LOMA! Roni menee mun reissun ajaksi muutamaksi päiväksi "papan" ja Marika-tädin hoiviin Tinon ja Tyykon seuraksi ja sitten todennäköisesti "iskän" kanssa mökille. Mun reissun jälkeen Ronin ei tarvitse olla erossa mammasta piitkään aikaan. Eikä mun Ronista. IHANAA!

Olen etsiskellyt nyt yövuorojen aikana Ronille kaveria. Pinserinarttupentua olen kysellyt ja ihan lupaavalta näyttää sen suhteen, että Roni saisi kaverin helmi-maalis-huhtikuussa.. Kivaa! Kerron lisää, kun on kerrottavaa. Toinen parsonikin olisi ihana, mutku maailma on täynnä muitakin ihania koirarotuja ja en elä kuin rajallisen ajan.

Täyttelin tossa äsken ilmoittautumislomaketta. Ilmoitan Ronin erkkariin. Ajattelin aluksi lähteä vain turistiksi ihailemaan parsoneita, mutta sitten päätinkin ilmoittaa Ronin sinne. Ei se mitään ota, jos ei annakaan.