Eilen, kun Tomas oli hakemassa mua töistä ehti Roni syödä muutaman palan paahtoleipää. Roni oli yksin noin puoli tuntia ja oli palatessamme läskipossu. Työpäivien aikana ei minkäänlaisia tuhoja synny, mutta lähtiessämme esim. kauppaan työpäivän jälkeen odottaa miltei aina kotona joku tihutyö. Jännä juttu, että se tajuaa milloin menemme töihin ja milloin muualle... Roni on hyvä varastelemaan, sillä se on oppinut, että ruokapöydän kautta pääsee helposti tiskipöydälle. Fiksu poika, tullut emäntäänsä. ;)

Olemme barffanneet Ronin kanssa nyt reilu 3kuukautta allergioiden takia. Nappularuokinnalla se kutisi kokoajan, korvat töhni, silmät rähmi ja vatsan toiminta oli sitä sun tätä. Viime keväänä sillä oli niin paha reaktio, että sen tassut, kainalot ja nivuset oli auki. Tähän syötiin sitten parit antibioottikuurit ym. tilpehöörit. Kutinaa ei Ronilla ole ollut uuden ruokavalion aikana edes silloin, kun se on syönyt jotain ei-sallittua (esim.vehnä). Mielestäni Roni sietää nyt paremmin kaikkea, kun se ei päivittäin saa ruuassa allergian aiheuttajia, joista pahin on ilmeisesti lampaanliha. Ronilla ei mennyt edes vatsa sekaisin eilisestä vehnämäärästä, kun ennen se olisi ollut ripulilla. 

Tänään kävimme pitkällä lenkillä, mun töiden jälkeen. Roni oli vapaana ja luoksetulo toimi kuin unelma! Nyt se toimii taas niinkuin ennen ärrimurrikauden alkua. Roni tuli TOISESTA kutsusta luo, vaikka kaukana vastaan tuli toinen koira. Ei tarvinnut edes käyttää vinkua. Roni myös pysytteli minun lähellä ja seurasi kokoajan minne minä menen. Olisiko nyt se pahin sooloiluvaihe ohitettu? Uskallan epäillä.

Meillä on ollut koko Ronin eliniän ongelmana kynsienleikkuu, sillä mä olen pari kertaa osunut siihen kynnen ytimeen. Lisäksi ongelmana on minun kärsimättömyyteni ja keskittymisvaikeuteni. Nyt olen kaksi kertaa leikannut kynnet ilman mitään ongelmia, koska tajusin mistä ongelma johtuu. Nyt minä varaan operaatiolle aikaa, pysyn itse rauhallisena ja vien homman loppuun taukojen kanssa. Tauon pidän ennenkuin Roni hermostuu, koska muuten minä hermostun samantien ja jätän homman kesken.

Olen nyt viikon oikein tehotreenannut Ronin kanssa arkitottelevaisuutta ja pientä tulosta näkyy jo nyt . Motivaationi on tällä hetkellä huipussaan. Lähden viikon päästä reissuun kuudeksi päiväksi, 
toivottavasti ei sen jälkeen tarvitse aloittaa alusta.

Tulipas tönkköä tekstiä, lyhyitä lauseita ja aiheesta toiseen pomppimista. En jaksa muokata, ehkä asiat tulee selväksi näinkin. :)